Articles universitaires

Marketing électoral / Partis

Delacourt, Susan et Alex Marland. 2009. « From sales to marketing: The evolution of the party pitch ». Policy Options, September: 6-10.

Flanagan, Tom. 2006. « Ottawa is Worth a Mass: Stephen Harper’s Rise to Power », Inroads, 19: 80-83.

Giasson, Thierry. 2006. « La préparation de la représentation visuelle des leaders politiques en période électorale. Le cas du débat télévisé francophone de l’élection fédérale canadienne de 2000″. Questions de communication, 9(1): 357-381.

Lees-Marshment, Jennifer et Alex Marland. À paraître. « The perspectives of Canadian political consultants about political marketing. » Canadian Journal of Communication.

Marland, Alex. À paraître. « If seals were ugly, nobody would give a damn: Propaganda, nationalism and political marketing in the Canadian seal hunt ». Journal of Political Marketing.

Marland, Alex et Thierry Giasson. À paraître. « Investigating Canadian parties’ political marketing management: A mixed method approach. » Special issue of the Journal of Political Marketing on political marketing and elections.

Marland, Alex. 2008. « Promotional and other spending by party candidates in the 2006 Canadian federal election campaign ». Canadian Journal of Media Studies, 3(1): 57-89.

Marland, Alex. 2003. « Marketing political soap: A political marketing view of selling candidates like soap, of electioneering as a ritual, and of electoral military analogies ». Journal of Public Affairs, 3(2): 103-115.

Nadeau, Richard, Pétry, François et Éric Bélanger. 2010. « Issue-Based Strategies in Election Campaigns: The Case of Health Care in the 2000 Canadian Federal Election ». Political Communication, 27(4): 367-388.

 

Marketing social

Samu, Sridhar et Walter Wymer. 2009. “The Effect of Fit and Dominance in Cause Marketing Communications”. Journal of Business Research, 62(4): 432-440.

Wymer Walter. 2011. “Developing more effective social marketing strategies”. Journal of Social Marketing, 1(1): 17-31.

Wymer, Walter. 2010. “Rethinking the Boundaries of Social Marketing: Activism or Advertising?”. Journal of Business Research, 63(2): 99-103.

Wymer, Walter. 2004. “Using Social Marketing Strategies to Reform Social Policy: A Lesson From British History”. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing 12(2), 149-158.

Wymer, Walter et Sandra Mottner. 2009. “Marketing Inclusion in the Curricula of U.S. Nonprofit Management Programs”. Journal of Public Affairs Education, 15(2): 185-202.

 

Groupes d’intérêt et politiques publiques

Foster, Émilie. 2011. « L’utilisation du marketing politique par les groupes d’intérêt: proposition d’un modèle théorique ». Journal of Professional Communication, 1(1).

 

Marketing gouvernemental

Rose, Jonathan. 2010. « The Branding of States: The Uneasy Marriage of Marketing to Politics ». Journal of Political Marketing, 9(4): 254-275.