International

1st International Corporate and Marketing Communication in Asia Conference
Faculty of Communication Arts
Chulalongkorn University, Bangkok, Thailand
18-19 novembre 2013

Cette conférence ne porte pas uniquement sur le marketing politique, mais les organisateurs désirent promouvoir la recherche sur le marketing politique en Asie. Ils invitent donc les chercheurs intéressés à faire une proposition sur le marketing politique.

La conférence est axée sur l’Asie: les modèles théoriques alternatifs à ceux du monde anglo-saxon. Les communications portant sur le passé (histoire, narrations), le présent (théorie ou pratiques contemporaines) et le futur (tendances futures en ce qui a trait à la théorie et la pratique).

Les communications seront sélectionnées sur la base des résumés, qui ne doivent pas compter plus de deux pages incluant les références. Date limite de soumission des propositions: vendredi 31 mai 2013 à l’adresse suivante: comira@chula.ac.th.

 

Ideas in Marketing: Finding the New and Polishing the Old
Academy of Marketing Science Conference
15 – 18 mai 2013

Les idées changent le monde, et les idées très puissantes transforment notre manière de vivre et penser. Il y a 50 ans, Thomas Kuhn utilisait le terme “changement de paradigme” – ce moment où notre vision du monde change fondamentalement à cause d’une nouvelle idée, comme quand les gens comprirent que le Soleil ne tournait pas autour de la Terre ou que les changements climatiques changeraient notre façon de vivre. Comme Kuhn l’affirmait, “A paradigm is what members of a scientific community, and they alone, share.” La discipline du marketing a toujours été un générateur puissant de nouvelles idées, et cette tendance s’est accélérée avec l’influence des nouvelles technologies et des changements médiatiques sur la façon de faire des acteurs en marketing et sur la réponse des consommateurs. Même si plusieurs bonnes idées du marketing sont encore d’actualité, elles méritent d’être revisitées et améliorées. Le thème de la conférence 2013 porte sur la rehcerche et l’identification de nouvelles idées dans la discipline du marketing, mais également sur la modification et l’amélioration des idées qui ont déjà fait leurs preuves.

Phil Harris (University of Chester) et Anjali Bal (Dominican University) organisent un panel sur le marketing politique à l’intérieur de la conférence 2013.

La date limite pour la soumission des propositions est le 7 décembre 2012.

Pour de plus amples détails ou pour soumettre une proposition:  http://goo.gl/qt7n
Phil Harris: p.harris@chester.ac.uk Anjali Bal: anjali.bal@me.com

 

What is Marketing Doing to Politics? Contemporary perspectives within, and between, the 4Ps: Political Science, Political Communication, Political Marketing and Public Affairs
7th International Political Marketing Conference
19 – 21 September 2013

The IPMC organizing committee, in association with the Political Marketing Special Interest Groups of the Academy of Marketing and Political Studies Association and, in addition, the Political Communication Division of the International Communications Association, invites submissions for its 7th annual conference – to be hosted in Stockholm, Sweden during September 2013.

What is Marketing Doing to Politics? Contemporary perspectives within, and between, the 4 Ps: Political Science, Political Communication, Political Marketing and Public Affairs

Conference tracks will be anchored in the various disciplines and designed – where possible – to encourage cross disciplinary debate and knowledge sharing. Submissions are therefore welcomed from a broad range of perspectives and purposes. Papers that seek to develop theory, present empirical or comparative work, explore methodology, practitioner perspectives and case studies are all welcome. In light of the encouraging response to our earlier Call for Track Proposals, we would especially welcome contributions in the following areas (for the complete list: http://goo.gl/LXk8V):

• Political marketing and democracy
• The reshaping of contemporary politics in response to the notion of market orientation
• Contemporary political institutions and political marketing
• Marketing and political engagement
• Political marketing and floating voters
• US political marketing practice and its influence elsewhere
• Comparative political studies related to marketing and communications
• Critical perspectives on the role of marketing and communications in contemporary politics
• The mediatization of politics
• Political marketing and the Fourth Estate
• Manipulation and control of news media
• The contemporary dynamics of political communication
• The impact of internet and social media on political communication
• Political marketing and public opinion
• Emerging theatres of political marketing and communication i.e. China, Russia, India

All abstracts must be received before the deadline of April 13th 2013 at ipmc@fek.su.se. For more details: http://goo.gl/LXk8V